VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY 

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
  2. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují podmínky poskytování služeb mezi Objednatelem a Poskytovatelem, kterým je společnost AJKA – SOLUTION s.r.o., IČ: 067 74 661, se sídlem Malešice 42, 375 01 Dříteň, zapsaná v obchodním rejstříku Krajského soudu v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 27203. (dále jen „Poskytovatel”), na základě uzavřené smlouvy o poskytování služeb či jakékoliv jiné smlouvy (dále jen „Smlouva”). Tyto VOP se vztahují i na rámcovou smlouvu o poskytování služeb uzavřenou mezi Poskytovatelem a Objednatelem (dále jen „Rámcová smlouva”). 
  3. VOP platí v celém rozsahu na jakýkoliv smluvní vztah mezi Poskytovatelem a Objednatelem, pokud si strany ve Smlouvě nebo v Rámcové smlouvě výslovně nedohodnou na jiném ujednání; obsah Smlouvy nebo Rámcové smlouvy je nadřazen těmto VOP. Obchodní podmínky Objednatele (pakliže existují) jsou neúčinné a nestanou se součástí uzavřené Smlouvy ani Rámcové smlouvy, ledaže s nimi Poskytovatel písemně výslovně vyjádří souhlas. 
  4. Nedílnou součástí každé Smlouvy, jakož i Rámcové smlouvy uzavřené mezi Objednatelem a Poskytovatelem jsou VOP platné ve znění účinném ke dni uzavření Smlouvy nebo Rámcové smlouvy. 
  5. UZAVŘENÍ SMLOUVY
  6. Objednatel před zasláním závazné objednávky (návrhu na uzavření Smlouvy) může u Poskytovatele učinit poptávku. Poptávka se nikdy nepovažuje za objednávku či návrh na uzavření Smlouvy a jejím potvrzením nevzniká mezi stranami Smlouva. Poptávka je pouhou žádostí o informace související s poskytováním služeb, na základě, které Objednatel zpravidla zjišťuje informace o kapacitě Poskytovatele a v návaznosti na tuto informaci též možný termín poskytnutí služeb a cenu za poskytnuté služby. 
  7. Objednatel je povinen v poptávce uvádět správné a úplné údaje související s požadovaným poskytnutím služeb. Veškeré údaje v poptávce jsou Poskytovatelem považovány za správné a úplné. Pokud při jednání o uzavření Smlouvy vyjde najevo, že Objednatelem poskytnuté údaje v poptávce byly neúplné nebo nesprávné, je Poskytovatel oprávněn kdykoliv ukončit jednání o uzavření Smlouvy a Smlouvu neuzavřít. V případě, že Smlouva již byla uzavřena a následně vyjde najevo, že Objednatelem poskytnuté údaje v poptávce, které byly podkladem pro uzavření Smlouvy, jsou nesprávné nebo neúplné, je Poskytovatel oprávněn od Smlouvy odstoupit s účinky ke dni doručení odstoupení Objednateli. 
  8. Smlouva může být uzavřena: a) ve formě samostatné listiny podepsané Objednatelem a Poskytovatelem, jejímž obsahem je kromě obecných náležitostí též bližší specifikace poskytovaných služeb, a jež splňuje náležitosti smlouvy a smluvní vůle dle příslušných ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „OZ“) nebo b) formou objednávky a její akceptace. Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy dojde k jejímu podpisu poslední ze smluvních stran nebo jasnou akceptací objednávky obsahující bližší specifikaci požadované služby ze strany Poskytovatele. K akceptaci objednávky ze strany Poskytovatele dochází vedle jejího potvrzení též tím, že Poskytovatel započne s plněním služeb dle objednávky Objednatele. 
  9. Podmínky dle bodu 2.3 těchto VOP se vztahují i na uzavírání dílčích smluv dle Rámcové smlouvy uzavřené mezi Objednatelem a Poskytovatelem. 
  10. Smlouva může být uzavřena pouze písemně, přičemž za písemnou formu se v případě uzavření Smlouvy prostřednictvím objednávky a její akceptace považuje též výměna e-mailových či jiných elektronických zpráv bez zaručeného elektronického podpisu. Z e-mailových zpráv musí být zřejmé, za jakou osobu je takto právně jednáno. 
  11. CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
  12. Cena za poskytnuté služby bude Poskytovatelem vyúčtována daňovým dokladem, na základě skutečného počtu hodin, dnů poskytnutých služeb, popř. kusů, pokud nebude mezi Poskytovatelem a Objednatelem ve Smlouvě nebo Rámcové smlouvě uvedeno jinak. 
  13. Daňový doklad za poskytnuté služby bude vystaven po ukončení poskytování služeb ze strany Poskytovatele nebo na konci každého kalendářního měsíce, v němž byly služby poskytovány, a to dle toho, co nastane dříve. Splatnost daňového dokladu je 30 dní ode dne jeho vystavení, přičemž Poskytovatel zašle daňový doklad na adresu Objednatele nejpozději do 7 dnů ode dne jeho vystavení. Poskytovatel je oprávněn zaslat daňový doklad i výlučně prostřednictvím e-mailu. 
  14. Daňový doklad vystavený Poskytovatelem bude obsahovat veškeré náležitosti daňového dokladu dle příslušných právních předpisů a bude k němu přiložen protokol o kontrole. 
  15. Cena za poskytnuté služby neobsahuje DPH a při fakturaci bude o DPH podle podmínek platných právních předpisů navýšena. 
  16. V případě, že je Objednatel v prodlení s úhradou ceny za poskytnuté služby či jakéhokoliv jiného peněžitého plnění, je povinen uhradit Poskytovateli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dlužné částky včetně DPH za každý započatý den prodlení. Tímto ujednáním není dotčen nárok na náhradu škody či bezdůvodné obohacení. Pokud je Objednatel v prodlení s úhradou ceny za poskytnuté služby delším než 14 dnů, je Poskytovatel vedle smluvní pokuty rovněž oprávněn pozastavit poskytování jakýchkoliv služeb Objednateli, a to až do doby úhrady dlužné částky. 
  17. MÍSTO POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB
  18. Místo poskytování služeb je stanoveno ve Smlouvě nebo v Rámcové smlouvě uzavřené mezi Poskytovatelem a Objednatelem. Pokud místo poskytování služeb není ve Smlouvě či v Rámcově smlouvě uvedeno, má se za to, že místem poskytování služeb je sídlo Objednatele. 
  19. VADY SLUŽEB, NÁHRADA ŠKODY
  20. Poskytovatel je povinen poskytnout služby bez vad, přičemž za vadu poskytnuté služby se považuje poskytnutí služby v rozporu se Smlouvou nebo Rámcovou smlouvou. 
  21. Objednatel je povinen oznámit vady poskytované služby Poskytovateli písemně, bezodkladně po jejich zjištění, přičemž za písemnou formu bude pro tento účel považována též e-mailová zpráva bez zaručeného elektronického podpisu adresovaná na: info@ajka-solution.cz. Za včasné oznámení vad se považuje, pokud Objednatel oznámil vady do 24 hodin od jejich zjištění, nejpozději však do 2 měsíců ode dne poskytnutí služby. Pokud Objednatel neoznámí vady poskytnutých služeb ve lhůtách dle tohoto odst.
  22. VOP, jsou poskytnuté služby považovány za poskytnuté bez vad. Prodlení s jakoukoliv lhůtou znamená prekluzi práva z vadného plnění. 
  23. Oznámení vad musí obsahovat identifikační údaje, popis zjištěných závad a doklady osvědčující oprávněnost reklamace. Veškeré údaje a dokumenty osvědčující oprávněnost reklamace musí být v českém nebo v anglickém jazyce. 
  24. V případě včasného oznámení vad dle bodu 5.2 těchto VOP a prokázání oprávněnosti reklamace přísluší Objednateli: a) náhrada skutečné škody, bude-li za ni Poskytovatel odpovědný dle příslušných ustanovení OZ, nebo b) poskytnutí přiměřené slevy z ceny za poskytnuté služby. 
  25. Objednatel vedle nároků dle bodu 5.4 těchto VOP nemá jakékoliv jiné nároky související s vadným plněním. 
  26. V případě, že Objednateli vznikne škoda v důsledku porušení jakýchkoliv povinností Poskytovatele dle Smlouvy nebo Rámcové smlouvy, aniž by zde byly dány okolnosti vyšší moci vylučující odpovědnost Poskytovatele či jiné omluvitelné důvody, bude Poskytovatel zavázán pouze k úhradě skutečné, prokazatelně vzniklé škodě, avšak pouze do té výše, které se Objednatel nemohl prokazatelně vyvarovat vlastním právním jednáním. Kromě náhrady škody dle tohoto odstavce nemá Objednatel nárok na ušlý zisk, bezdůvodné obohacení či jiný obdobný nárok v případě jekéhokoliv porušení povinností ze strany Poskytovatele. 
  27. DŮVERNOST INFORMACÍ
  28. Veškeré skutečnosti a informace spadající do oblasti obchodního tajemství, know-how a duševního vlastnictví Objednatele a Poskytovatele jsou považovány za důvěrné. 
  29. Důvěrné informace, které si Poskytovatel a Objednatel vzájemně sdělí nebo o kterých se Poskytovatel nebo Objednatel přímo či nepřímo dozví v souvislosti s jednáním o uzavření Smlouvy, Rámcové smlouvy nebo plněním z těchto smluv, nebude Poskytovatel ani Objednatel dále rozšiřovat nebo reprodukovat a nezpřístupní je třetím osobám. Strany budou zachovávat mlčenlivost o všech důvěrných informacích souvisejících s druhou stranou. 
  30. Bez ohledu na povinnosti stran stanovené v bodě 6.2 těchto VOP je Poskytovatel, jakož i Objednatel oprávněn zpřístupnit důvěrné informace pokud: a) od druhé strany obdrží výslovný písemný souhlas, b) je zpřístupnění důvěrných informací vyžadováno zákonem či orgánem veřejné moci nebo c) je to nevyhnutelně nutné pro plnění Smlouvy, Rámcové smlouvy či těchto VOP, svým zaměstnancům, členům statutárních orgánů, členům dozorčí rady, ředitelům, poradcům a právním zástupcům. 
  31. SPOLEČNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
  32. Pro právní vztahy mezi Poskytovatelem a Objednatelem platí právo České republiky s vyloučením kolizních ustanovení mezinárodního práva soukromého. Poskytovatel a Objednatel se podrobí výlučné jurisdikci českých soudů, popř. českých rozhodčích soudů. 
  33. Každá ze stran je oprávněna od Smlouvy nebo od Rámcové smlouvy písemně odstoupit v případech výslovně uvedených v těchto VOP, Smlouvě či Rámcové smlouvě nebo v případě podstatného porušení Smlouvy nebo Rámcové smlouvy druhou stranou. Odstoupením zaniká Smlouva nebo Rámcová smlouva s účinky ke dni doručení odstoupení druhé straně. Za podstatné porušení Smlouvy nebo Rámcové smlouvy ze strany Objednatele se považuje mimo jiné prodlení s úhradou ceny za poskytnuté služby delší než 14 dnů a dále neposkytnutí součinnosti Poskytovateli při poskytování služeb sjednané ve Smlouvě nebo Rámcové smlouvě. 
  34. Objednatel není bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele oprávněn započíst jakoukoliv svou pohledávku, ať vzniklou na základě Smlouvy, Rámcové smlouvy, nabytou postoupením či jinak vůči jakékoliv pohledávce Poskytovatele za Objednatelem, ani takovou pohledávku postoupit na třetí osobu. 
  35. Je-li ve Smlouvě nebo Rámcové smlouvě odkazováno na její určitou přílohu, má se za to, že tato je nedílnou součástí Smlouvy nebo Rámcové smlouvy; pokud bude rozpor mezi těmito dokumenty navzájem nebo mezi těmito dokumenty a VOP, budou aplikovány v následujícím pořadí: Smlouva, přílohy Smlouvy, Rámcová smlouva, přílohy Rámcové smlouvy, VOP. 
  36. Pokud by některá ustanovení Smlouvy, Rámcové smlouvy nebo těchto VOP byla shledána částečně nebo úplně neplatnými, zdánlivými, neúčinnými nebo nevymahatelnými, není tím dotčena platnost, účinnost, či vymahatelnost zbývajících ustanovení Smlouvy, Rámcové smlouvy nebo těchto VOP. V takovém případě strany bez zbytečného odkladu dohodnou nahrazení neplatného, zdánlivého, neúčinného nebo nevymahatelného ustanovení novým, které se nejvíce přiblíží účelu takového ustanovení. 
  37. Objednatel na sebe přebírá ve smyslu ustanovení § 1765 odst. 2 OZ nebezpečí změny okolností. V souladu s ustanovením § 558 odst. 2 OZ se výslovně vylučuje použití obchodních zvyklostí a dále je vyloučena aplikace ustanovení § 557 a 1805 odst. 2 OZ. 
  38. VOP jsou účinné od 1.1.2020. 


    IČ: 06774661 DIČ: CZ06774661 DUNS: 496018103 Firma je vedená u Krajského soudu v Českých Budějovicích pod spisovou značkou C 27203, ze dne 17.1.2018.