Používáme soubory cookies k pravidelnému zlepšování výkonu a použitelnosti webu. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ souhlasíte s využívaním všech cookies.Zobrazit více

K 30. výročí jsme Koranu nadělili černá čísla

Rodinná firma KORAN, spol. s r.o. z jihu Čech už 30 let věnuje zakázkové kovovýrobě a pod značkou MRG prodává CNC stroje. Slaví úspěch na českém trhu i v zahraničí. Poslední rok věnuje jednatelka společnosti Petra Dušáková modernizaci provozu a zlepšení interních procesů a řízení kvality.

K 30. výročí jsme Koranu nadělili černá čísla

Čím se náš klient zabývá

Rodinná firma KORAN, spol. s r.o. z jihu Čech už 30 let věnuje zakázkové kovovýrobě a pod značkou MRG prodává CNC stroje. Slaví úspěch na českém trhu i v zahraničí. Poslední rok věnuje jednatelka společnosti Petra Dušáková modernizaci provozu a zlepšení interních procesů a řízení kvality.

Výchozí stav u klienta

Je začátek roku 2021 a náš jednatel Aleš Kuboušek přijíždí do Koranu. Jeho úkol je jasný: pomůže nové majitelce a jednatelce Petře Dušákové s generační výměnou v řízení firmy. V té době z vedení odchází dosavadní majitel, jednatel a tatínek Petry, Ing. Petr Růžička.

Dílčí cíle:

Obhájení certifikace QMS

Procesní audit

LEAN office

Pomocí mikro digitalizace zlepšení SMED

Jak to probíhalo

Procesní a QMS audit

Každá změna vychází z dobře nastavených procesů. Zmapovali jsme a popsali stávající procesy. Součástí je inventura materiálů, nástrojů a celkového stavu výroby. Od počátku se věnujeme digitalizaci procesů v kanceláři i ve výrobě. Revidujeme nastavení vztahů v rámci dodavatelských řetězců a systém zpracování zakázek.

LEAN office a řízení pomocí principů ISO 9001

Společně popisujeme systematický rozvoj zaměstnanců a nové jednatelce pomáháme s dalším delegováním činností. Přijímáme nového výrobního ředitele Jana Buštu, který s delegováním pomůže. Především ale zásadním způsobem reorganizuje výrobu. Samotný výrobní proces včetně plánování digitalizuje a zeštíhluje. „Mimo jiné, moje představivost o možnostech a využití třískového obrábění nesahá ani do poloviny jeho zkušeností. A to už jste si možná všimli, že moje představivost je opravdu veliobrovská.” říká Aleš Kuboušek. 

V rámci LEAN office zavádíme nové digitální procesy do kanceláří. Klademe velký důraz na využití všech možností ERP a prvních sesbíraných (digitálních) dat, která pak jdou jednoduše analyzovat. V papírových záznamech v dnešní době nelze hledat žádné souvislosti. A to je ten největší benefit digitalizace. Jednoduché, dostupné ale hlavně včasné analýzy. Zjednodušujeme evidenci, začínáme zvyšovat využití interního ERP systému. Tímto krokem zásadně snižujeme náklady a dosahujeme větší efektivity řízení provozu. 

S velkou pomocí Jana Bušty dosahujeme výrazného snížení provozních nákladů. Úpravou výrobních parametrů a postupů, a především detailním řízením nástrojů, zvyšujeme efektivitu výroby o více než 30 %. Řešíme problematiku SMED (Single minute exchange of die), tedy zavádíme systematický proces pro minimalizaci času a prostojů ve výrobě.

„Bylo mi velkým potěšení se zúčastnit mise v Koranu. Poznal jsem úžasné a pracovité lidi a seznámil se s mnoha inovativními řešeními, řemeslným kumštem a precizností,“ zhodnotil své působení ve firmě jednatel společnosti Aleš Kuboušek.

Materiálové inženýrství a ekologie ve výrobě

V závěru jsme do Koranu propůjčili jako interim manažera našeho odborníka na materiálové inženýrství. Na trhu jsou vstupní zdroje a materiály nedostatkové zboží a my chceme Koran připravit i na složité situace a udržet jeho výrobu konkurenceschopnou i v náročných časech.

Správný výběr vhodných, nebo alternativních materiálů je v tomto oboru nesmírně důležitý. A to včetně dodavatelů. 

Jak se Koranu daří po roce spolupráce

Na jaře 2022 odcházíme z Koranu, který je v černých číslech. Razantně jsme snížili výrobní a provozní náklady. Nemuseli jsme nikoho propustit. Naopak Koran přijímá nové zaměstnance a posiluje výrobní kapacity.

Jan Bušta v roli nového výrobního ředitele přináší do Koranu nové znalosti a plány na další rozšíření výroby. Firma je stabilizovaná navzdory složitému covidovému období. Vyšla z něj silnější a konkurenceschopnější.

Reference od Petry Dušákové: Jsem opravdu ráda, že si na nás udělal čas zrovna šéf Ajky, Aleš Kuboušek. Za velmi důležité považuji to, že jsme si lidsky prostě sedli. Ve chvíli, kdy táta do firmy už nemohl chodit a bylo to ze dne na den, jsem se cítila trochu ztracená. Do té doby jsem pracovala v administrativě firmy a myslela jsme si, že o firmě vím všechno. Opak byl pravdou. Upřímně jsem nevěděla, jak na otcovu činnost navázat a jak se nové role šéfa ujmout. Jediné co jsem věděla, že chci firmu vést dál.

Ani osud ani náhoda, ale můj manžel nás spojil dohromady s Ajkou. Začali jsme dost z ostra. Firmu jsme analyzovali ze všech úhlů pohledu a nastavili akční plán. Makali jsme doslova dnem i nocí. A podařilo se nám nabrat dech a bohudík se nám opravdu daří.

 

Jsem opravdu ráda, že jsme měli tu čest právě s Ajkou, pomáhal nám nejen Aleš, ale celý jeho tým se zapojil, pokud bylo potřeba. Kdysi mi někdo řekl, že by si nikdy na stavbu domu nenajal architekta, protože nehodlá někomu dávat peníze za to, že si dotyčný bude plnit vlastní sny za peníze stavitele. My jsme architekta měli a byla jsem nadšená. Tady je to podobné. Určitě nemusíte mít interima, ale je to přínos. Jsou to lidé s pestrou škálou znalostí, dovedností a kontaktů. Pro mě osobně vidím přínos hlavně v tom, že jsem otevřela oči a získala nadhled. Pro firmu jako takovou je to jednoznačně posun technologický a procesní.

Dnes s ročním odstupem jsem ráda, že jsme se s Ajkou spojili a udělala bych to znovu. Stálo to za to!